Articolbox

articole de calitate pentru toate varstele.

Frumusete fabricata


Publicitatea are un impact urias asupra societatii contemporane, generand mesaje care influenteaza in mod direct motivatia fiecarei persoane. Acestea trezesc in fiecare individ dorinte noi, in mod special dorinta de a cumpara acel produs, strecurand subtil ideea ca poate chiar ai nevoie, daca nu acum, in viitorul apropiat. Problema intervine in schimb la reclamele care se adreseaza femeilor, care de cele mai multe ori prezinta o frumusete atat de ireala, incat impune, in randul adolescentelor in mod special, un sablon de frumusete care trebuie respectat.

Dar anumite studii arata ca majoritatea femeilor reactioneaza negativ, doar daca privesc un obiect care este menit sa evidentieze ideea de frumusete, cum ar fi un pantof cu toc foarte inalt. Iar daca acest obiect apare intr-o reclama care are un anumit context extrem de luxos, starea privitorului si imaginea pe care o are despre el insusi va fi afectata si dupa ce a vazut reclama. Aici se pare ca intervine o noua teorie, aceea ca publicitatea actuala cauta de fapt sa creeze nevoi, in loc sa le rezolve; ea genereaza noi anxietati, in loc sa le satisfaca pe cele vechi.

Privind o revista de moda, ne atrag superbele rochii de ocazie, minunatele costume dama , paltoane, jachete, accesorii si alte obiecte pe care ni le dorim, dar de cele mai multe ori, contextul in care sunt ele asezate, ne creaza noi intrebari. Oare unde o sa port asa ceva? Oare mie imi vine bine? Cred ca raspunsul este foarte simplu si nu ar mai trebui sa ne lasam atat de usor influentate de o simpla imagine, care este menita sa creeze un cadru fantastic.

Autor: Mariana Popa

Anunțuri

Lasa un comentariu valoros la subiect. Multumesc.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: