Articolbox

articole de calitate pentru toate varstele.

Eficienta discurilor de frana


Inca de la primele masini care au aparut toate aveau sisteme de franare, si acest lucru arata importanta franei atat pentru siguranta pasagerilor cat si a pietonilor.

In anii 70 masinile nu aveau discuri de frana, sistemul de franare fiind cu tambur unde placutele de frana erau in interiorul tamburului si apasau peretele. Acest mecanism la noile masini a fost schimbata pe discuri de frana, un mecanism de franare mai eficient fata de cel cu tambur. Cu discuri de frana te poti opri mai repede decat cu sistemul vechi de franare, cel cu tambur.

La sistemul vechi de franare cu tambur, placutele de frana sunt orientate sper peretele laterala a tamburului, si tot mecanismul este inghesuit in tambur. Astfel are foarte putin loc pentru aerisire si racire. Utilizarea fregventa a franei datorita frecarii fregvente poate duce la supraincalzire si degradare, astfel pierzand capacitatea de frecare si implicit de franare.

O alta problema a franelor cu tambur era functionarea defectuoasa cand erau umede pentru ca se reducea capacitatea de frecare foarte mult si astfel si franarea a fost defectuoasa.

Prin constructie la discurile de frana s-au eliminat aceste probleme, fiind mai expus la aer racirea se face mult mai repede decat la un tambur. Prin racirea mai buna a sistemului de franare se reduce riscul de supraincalzire a placutelor de frana si implicit riscul de deteriorare.

Functionarea eficienta a discurilor de frana si in cazul umiditati mari, vine de la faptul ca discul de frana nefiind inchisa scapa de umiditate prin miscarea rotativa pe care o face impreuna cu miscarea rotilor, astfel se usuca foarte repede si nu se reduce nici capacitatea de franare.

Anunțuri

Lasa un comentariu valoros la subiect. Multumesc.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: