Articolbox

articole de calitate pentru toate varstele.

Lucruri pe care nu le stiati despre cauciucuri


Anvelopele auto sunt un obiect de zi cu zi caruia nu ii acordam destul de multa atentie, desi il folosim in mod constant. Dar fara ele, condusul ar putea fi o experienta foarte diferita. Orice fan al Formulei 1 este in masura sa povesteasca despre importanta anvelopelor. Pentru a putea tine pasul cu un astfel de fan al sportului, ar trebui sa aflati mai multe lucruri nu foarte cunoscute despre anvelope. In primul rand, exista mai multe tipuri diferite de anvelope auto, nu doar ieftine sau scumpe. Tipul de anvelopa pe care il alegeti depinde de factori cum ar fi marca vehiculului, performanta dorita, stilul dumneavoastra de a conduce masina si de conditiile de condus. Daca ar fi sa le clasificam, cele 5 tipuri de cauciucuri sunt: pentru toate anotimpurile, pentru vreme umeda, pentru toate tipurile de teren, pentru noroi si de performanta.
O anvelopa pentru vremea umeda va putea face fata tuturor conditiilor mai aspre de iarna mai bine decat o anvelopa de performanta, care este potrivita pentru condusul pe timp de vara.

Am aflat de la proprietarul unui site care vande anvelope ca tipurile de anvelope difera in compus in functie de cauciucul folosit (moale sau tare) si de profilul benzii de rulare. Acestea va pot afecta in materie de condus, cand vine vorba de aderenta, performanta, zgomotul cauzat de anvelope si uzura acestora. De exemplu, toate anvelopele au modele cu santuri in relief de mari dimensiuni, care sunt foarte zgomotoase atunci cand masina ruleaza pe drumuri normale, dar au aderenta mare atunci cand e vorba de condusul off-road. Daca aveti dubii cu privire la ce tip de anvelopa auto este cel mai bun pentru dumneavoastra, atunci consultati un specialist auto, pentru sfaturi. Peste 40 de milioane de anvelope auto sunt aruncate in fiecare an de catre comerciantii cu amanuntul, de parcuri si de alte firme care se ocupa cu dezmembrari auto potrivit site-ului www.anunturidezmembrari.ro

O directiva a Uniunii Europene din anul 2006 a interzis aruncarea tuturor anvelopelor in depozitele de deseuri. Multe din ele sunt reutilizate dupa ce trec pe la vulcanizare, in timp ce altele sunt distruse, cauciucul fiind folosit pentru asfaltarea drumurilor. Se spera ca pneurile ar putea inlocui partial carbunele ca sursa de combustibil pentru multe industrii, deci aduc si un beneficiu ecologic.
Anvelopele umflate la presiunea recomandata de producatorul vehiculului pot imbunatati economia de combustibil cu 10%. Odata cu pneurile umflate creste rezistenta la rulare pe drum si in cazul in care o anvelopa are o presiune diferita fata de restul, se creeaza un dezechilibru, astfel ca motorul masinii va consuma mai multa energie, folosind mai mult combustibil. O anvelopa de masina se formeaza intr-o matrita, care este captusita cu un strat anti-lipire, necesar pentru a putea proteja anvelopa de mucegai. Astfel se creeaza un aspect foarte lucios pe o anvelopa noua, care insa ii reduce aderenta. In unele cazuri poate dura pana la 800 de kilometri pentru a scapa de acest invelis protector al cauciucului. In acest timp, se recomanda sa aveti mai multa grija atunci cand conduceti rapid, la colturi sau curbe si la condusul in conditii de umezeala.

Anunțuri

Lasa un comentariu valoros la subiect. Multumesc.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: